Latest Post

SYAFIQ MAULA

Friday, October 18, 2013

Hentikan Syiah~!!

Risalah ini akan mendedahkan siapa sebenarnya Syiah. Adakah mereka salah satu mazhab dalam Islam atau mereka sebenarnya terkeluar dari Islam? Adakah benar dakwaan golongan Syiah bahawa ajaran mereka datang dari anak cucu Nabi s.a.w. (Ahlul Bait)? Adakah mereka benar- benar mencintai Ahlul Bait? Risalah ini akan mendedahkan bahawa Syiah bukan sebahagian dari Islam malah hakikatnya adalah sebuah agama lain dan kita, ahli sunnah, yang lebih menyayangi Ahlul Bait berbanding golongan Syiah ini.




 

Hari ini Syiah menguasai Iran, Iraq, Syria dan bertapak kuat di Yaman, Bahrain, Kuwait dan Lebanon. Kehadiran mereka dirasai di India, Pakistan dan negara-negara Arab. Mereka mula bertapak dan mengembangkan pengaruhnya di Asia termasuk Malaysia, Indonesia dan Thailand. Di Malaysia, kumpulan Syiah secara terang-terangan menubuhkan pusat-pusat aktiviti dan pengajian (yang dikenali sebagai 'hauzah') di Gombak, Selangor, Perak, Kedah dan di Johor. Kehadiran mereka amat dirasai bila tibanya 10 Muhamaram setiap tahun di mana mereka akan menyiarkan rencana berkenaan Karbala dan mengadakan sambutan di hauzah-hauzah mereka.
 
 Mereka aktif berdebat di internet dan menyebarkan buku- buku propoganda dengan meletakkannya di masjid-masjid atau tempat-tempat tumpuan awam. Kini, ramai pengikut   Syiah di kalangan orang Melayu, sebahagian asalnya berfahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah tetapi telah menukar akidah kepada Syiah dan sebahagiannya sememangnya dari keluarga penganut Syiah. Mereka juga bergiat cergas di pusat-pusat pengajian tinggi dan ada di antara mereka yang menyebarkan doktrin ini melalui karya sastera dan bergiat cergas dalam politik kepartian. Apakah Syiah ini? Syiah (terutamanya, Syiah Imam Dua Belas atau Imamiyah atau Jaafariyah yang diamalkan di Iran dan Iraq) ialah sebuah ajaran yang memaki dan mengkafirkan sebahagian besar sahabat Nabi s.a.w. seperti Abu Bakar, Umar, Uthman, Aisyah r.a.
 
Ajaran ini juga mengatakan al-Quran yang ada sekarang ini telah diselewengkan, juga mengatakan Allah jahil, Imam-imam mereka adalah maksum malah lebih dari nabi dan malaikat, menganggap Ali dan Husein r.a. malah Fatimah r.a sebagai tuhan, bertawaf di Kaabah yang dibina di Karbala, menambahkan syahadat dalam azan, menggalakkan perkahwinan mutaah, bertaqiyyah (berpura-pura dan menipu) dan seribu satu kesesatan dan perkara-perkara baru dalam Islam.





SIAPAKAH SYIAH?

Syi'ah mendakwa  Sayyidina  'Ali r.a.  adalah  lebih  utama  daripada  sahabat-sahabat Nabi s.a.w yang lain.  Di samping itu mereka menghina malah mengkafirkan hampir kesemua sahabat-sahabat tersebut. Inilah adalah ciri utama ajaran Syi'ah. Terdapat beberapa aliran di dalam Syi'ah itu  s endiri  tetapi  pada  das arnya hampir  kes emua  mereka mengkafirkan sahabat. Risalah ini akan memberikan tumpuan kepada satu kelompok Syi'ah yang paling menonjol  dewasa ini iaitu kelompok  Imamiyyah Ithna 'Asyariyyah (Syiah Imam 12) atau J aafariyah. Golongan inilah yang aktif menyebarkan kekeliruan dan ajaran mereka di dalam masyarakat kita sekarang ini. Mereka mempunyai ramai penganut  di Malaysia dan agak popular terutamanya selepas tercetusnya revolusi Iran.
 


 
 



42 comments:

  1. satu ja.. syiah bukan lagi saudara islam.. mcam di syria sekrg ramai ustaz2 kata perang saudara..sbnrnya tidak..syiah bukan lagi saudara..mereka dah keluar dari islam dari segi akidah dan ibadah mereka..sbb tu la kita kna perangi syiah sbb mereka ni dah jatuh murtad.. mereka menolak rukun iman 1st percaya pda malaikat dan rasul.. rukun islam solat sehari 5 waktu..mereka 3 waktu ja..so secara terang terangan mereka bukan lagi sesat, malah sudah murtad..

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh.. okay.. terima kasih atas perkongsian. :)

      Delete
  2. Syiah tu murtad jdi kita wajib memerangi golongan mudtad..bkn sesat lagi tau, tpi murtad... ini perkongsian dri sorg ustaz tmpat aku dgar kuliah

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh.. okay.. terima kasih atas perkongsian. :)

      Delete
  3. kalaw bagi pendapat dapat hadiah semua boleh dop? hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang terbaik sahaja dipilih untuk hadiah yg menarik.. :)

      Delete
  4. pertama skali , ibu bapa harus memberi didikan agama yang lengkap tentang agama Islam kepada keluarga mereka kerana semuanya bermula dari rumah . seterusnya , pihak berwajib harus membanteras penularan syiah di Malaysia kerana pada ketika ini sperti tiada apa2 tindakan yang diambil oleh mereka .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih @papa Izwan, komen anda amat bernilai. :)

      Delete
  5. Semoga Allah membantu kita sekalian menghapuskan fahaman yang sesat ini dari terus merebak dan sentiasa memelihara akidah Ahli Sunnah wal-Jamaah, kedaulatan agama, negara, kerajaan, masyarakat dan perpaduan Ummah Islamiyah. Amin Ya Rabbal 'Alamin.

    ReplyDelete
  6. kalaulah malaysia amalkan hukum hudud kan. tapi tak mudah. syiah sekarang makin berleluasa nak2 dekat malaysia. susah sangat nak detected. mereka bukan lagi ISLAM. memang ya mereka mendahulukan ALLAH tapi mereka menolak ajaran Quran dan Sunnah, menghalalkan yang haram, berpura2 atau kata nama lain munafik. kalau perasan lagu ya thoybah nynyian haddad alwi tu pown syiah. masa sujud dalam solat mereka beralaskan batu. susah kalau tak ada yang bertindak. sangatlah takut. semoga ALLAH memelihara kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih atas perkongsian saudari. Semoga Allah memelihara kita dan sentiasa meletakkan kita di atas landasan yang benar. Jazakallah~

      Delete
  7. Ok, syiah bukan dari sebahagian islam sbb jika mereka dlam islam. Mereka xkan kafir mengkafirkan para sahabat, xboleh menghalalkan darah saudara seislam yg lain. Sbb Allah pernah perintahkan kita jika kita islam jangan 1benda pon kita tinggal dalam kehidupan kita kecuali yg sunat. Kenapa kita perlu membentera syiah? Kerana syiah telah meniru hampir 90% dari islam yg sebenar. Ade Al quran rsendiri, kitab, hadis, mereka jugak hebat bertaqiyah(bermuka2/berlakon) menampakan mereka adalah islam yg sebenar takut nanti ramai yg terkeliru. Wallahu a'laam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih atas ulasan anda.. Kita sebagai pelajar semestinya peka dengan keadaan sekeliling yang berlaku di dalam masyarakat kita yang menjadi barah tanpa kita sedari.

      Delete
  8. http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=F7xrdxBEfFk
    tgk kat sini yerk.. kat 1:27:30.. nk cerita susah.. bagi link boleh x admin.. haha.. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh.. apa sahaja yang anda berikan amat bernilai. Terima kasih atas sokongan.

      Delete
  9. btw..sng je.its should strt from the root.slaraskn n lksanakn undang2.yg tu jakim kna krja krs r.sekat medium tok dorg sng bebas mcm wat cramah, edar buku,etc.sbb dgn cra tu dorg cpt bkmbang.klu simplify, kna strt dri ddikan fmily,rakan,msyrkt,bdn trtentu n krjaan..suma tu kna main prnan..tu dri pndapt aku yg cetek la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Hirmazaimy.. Pendapat yang anda berikan amat bernilai.
      *Saya rasa banyak yang anda berikan dan terima kasih kerana menyokong!! (y)

      Delete
  10. Sila rujuk link.. tq

    http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.wasukalu.com%2Fsearch%2Flabel%2Fsyiah&h=-AQHGIHEu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih rafie atas bantuan anda. Segala pertolongan saya ucapkan ribuan terima kasih..

      Delete
  11. Buat masa ini tidak banyak negara Islam mengisytiharkan Syiah sebagai BUKAN ISLAM seperti Malaysia. Sekiranya banyak Negara mengisytiharkan Syiah sebagai BUKAN ISLAM (sebagaimana Qadiani diisytihar "Bukan Islam"), Kerajaaan Arab Saudi akan menghalang mereka pergi ke Mekah. Semua pihak hendaklah berusaha supaya Syiah diisytihar sebagai BUKAN ISLAM di peringkat dunia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukran atas komen anda. Sememangnya di Malaysia kita menegaskan bahawa Syiah bukan lah satu agama yang patut diikuti malah kita seharusnya wajib berjihad dalam pelbagai juga cara untuk menegakkan agama Islam. Wallahualam.

      Delete
  12. Saya ada melihat Risalah Amman. Kononnya Risalah Amman ini mengiktiraf Syiah. Sedangkan risalah berkenaan dengan jelas menyebutkan bahawa syarat diterima mereka sebagai Islam ialah tidak mengkafirkan sahabat r.hum. Hakikatnya Syiah memang menganggap Saidina Abu Bakar, Umar, Uthman, Aisyah dan Hafsah r.hum adalah kafir!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukran atas info yang diberikan. Inshaallah dalam masa terdekat saya akan cuba mendapatkan Risalah Amman bagi melihat teknik2 penipuan & kejahilan yang di lakukan oleh golongan Syiah ini.. Salam Jihad..

      Delete
  13. 1-umat Islam perlu kembali berpegang teguh dengan ilmu akidah yang sahih warisan Nabi S.A.W.
    dan para sahabat R.A.
    2-umat Islam wajib mempertahankan kesucian ajaran Islam yang sebenar daripada terus dinodai oleh
    anasir-anasir sesat golongan tersebut, selain turut perlu menyatakan pendirian
    mereka dengan lebih tegas demi memastikan gerakan ini dapat dibendung daripada
    ia terus disebarkan secara zahir ataupun tersembunyi dalam iklim dan komuniti
    muslim.
    3-Gerakan ini juga perlulah dipantau agar ia tidak disebarluaskan kerana ia mampu menatijahkan perpecahan yang menyulitkan penyatuan antara umat Islam di Malaysia.
    4- pihak yang berwajib seperti pihak Jabatan Kemajuan Islam
    Malaysia (JAKIM) dan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) perlulah
    menggandakan usaha supaya lebih peka terhadap perkembangan dan gerakan
    golongan syiah ini demi membendung penularan pemikiran mereka agar
    gerakan ini mampu ditangani sehingga ke peringkat akar umbi. Tindakan yang
    diambil juga perlulah bersifat rasional dan bijaksana agar permasalahan ini dapat
    diselesaikan dalam suasana yang terbaik tanpa menatijahkan perpecahan yang
    besar dalam komuniti masyarakat Islam dalam negara tercinta. Sebaran am
    berhubung penyelewengan aliran ini daripada akidah perlulah diwar-warkan
    kepada masyarakat umum agar mereka dapat menghindarkan diri daripada turut
    terjebak dalam penyebaran ajaran songsang tajaan kelompok ini. Saranan-saranan
    ini diharapkan agar ia dapat diberi perhatian demi mewujudkan masyarakat satu
    akidah yang akhirnya akan menatijahkan sa`adah di dunia mahupun di akhirat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mashaallah.. info yang berguna saudari Noor Hamizah. Terima kasih atas komen anda dan kami akan menguhubungi anda jika anda dipilih sebagai pemenang. Syukran.

      Delete
  14. Sememangnya Syiah tidak dapat mengemukakan al-Quran yang lain pada masa ini, tetapi Syiah mendakwa dalam kitab mereka bahawa al-Quran yang lengkap dan benar berada di tangan Imam Mahdi yang belum muncul. Sehinggalah Imam Mahdi muncul, kaum Syiah terpaksa menggunakan al-Quran yang sedia ada. Sekadar Ingin berkongsi. Wallahualam.

    ReplyDelete
  15. Cuba kita lihat di negara-negara arab. Hakikatnya kaum Syiah yang memecahkan perpaduan dan memporak-perandakan Islam. Contohnya, Presiden Basyar al-Asad yang beragama Syiah membunuh sewenang-wenangnya rakyatnya yang Sunni. Puak Hizbullah menyusup masuk ke Syria untuk sama-sama membantai kaum Sunni dan Iran membekalkan senjata pada Syria.Syiah bukanlah satu benda yang boleh dipandang remeh dan ianya harus di tentang habis-habisan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yerp.. islam sememangnya mementingkan keamanan dan bukannya peperangan..

      Delete
  16. Antara benda yang pelik yang aku jumpa tentang syiah ialah, kata Imam Hassan al-Askari : “Sesungguhnya ibu-ibu kami tidak mengandungkan kami para imam di dalam perut mereka tetapi dipinggang dan kami dilahirkan bukan melalui rahim tetapi melalui paha sebelah kanan kerana kami adalah titisan cahaya Allah yang bersih dan dijauhkan daripada sebarang kotoran.” (Bihar al-Anwar j. 51 hal. 2, 13, dan 17, I`lam al-Wara hal. 394).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer asmawi, Syiah ini mmg pelik!! Anyway, terima kasih atas komen anda.

      Delete
  17. Agama Islam yang sebenarnya memang menjaga martabat wanita. Tetapi Syiah itu sungguh teruk kerana menghalalkan Nikah Mut'ah. Nikah Mut’ah adalah sebenarnya perzinaan di atas nama Islam. Nikah Mut’ah ialah satu bentuk perkahwinan kontrak tanpa wali dan saksi, untuk suatu tempoh waktu tertentu dengan sedikit maskahwin sahaja dengan tiada sebarang tanggungjawab, nafkah, pusaka dan perkara-perkara lain yang berkaitan dengan perkahwinan biasa (al-Kafi jilid 5, ms 286). Malah perempuan yang ingin dimut`ahkan tidak perlu ditanya sama ada isteri orang atau tidak. Perkahwinan ini semata-mata berlandaskan nafsu dan untuk berseronok. Boleh dikahwini sehingga seribu wanita (Wasaailu As Syiah jil. 14 hal. 480). Diriwayatkan daripada Muhammad Al-Baqir berkenaan mut'ah katanya: “Ianya bukan termasuk daripada empat (isteri). Mereka tidak diceraikan dan tidak mewarisi. Mereka hanyalah perempuan yang disewakan.” (al-Kafi jilid 5, ms 284). Tidak menganggap halal mut’ah seolah-olah tidak beriman. Diriwayatkan daripada Muhammad al-Baqir katanya: “Bukan dari kalangan kami orang yang tidak mempercayai raj’ah dan tidak menganggap halal mut’ah kita”. (Man La Yahduruhu al-Faqih jil.3 hal 458)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju dengan pendapat saudari Affa.. Wanita sememangnya dilindungi didalam Islam. Malah Islam mengangkat martabat Islam daripada ditindas oleh mana2 pihak. Terima kasih atas komen anda. Kami akan hubungi jika saudari terpilih sebagai pemenang.

      Delete
  18. Saya setuju dengan Affa Honeyz.. Wanita sepatutnya kaum yang dilindungi dengan agamanya. Bukan menggadaikan maruah melalui agama yang tidak tentu hala!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari bersama kita berjihad menentang Syiah..

      Delete
    2. Inshaallah kita akan berikan hadiah utnuk komen yang terbaik.. :)

      Delete
  19. Assalamualaikum. Kes penularan fahaman syiah memang dah berleluasa di Malaysia, untuk menghentikan gerakan2 syiah daripada semakin berleluasa, paling utama sekali kesedaran daripada pihak individu itu sendiri yang diperlukan. Katakan pihak berwajib contohnya JAKIM, dah mengadakan ceramah, kempen tentang kesesatan fahaman syiah ni, dalam media Islamik pun ada bagi tahu tentang fahaman syiah, buku2 dicetak, tapi individu itu sendiri yang tak menghadirkan diri, atau dengan erti kata lain, ambil ringan dengan penularan syiah ni, individu itu sangat berisiko untuk terjebak dengan gerakan2 syiah. Dan untuk menyokong atau membantu individu yang berisiko ini, saudara mara, sahabat2 terdekat yang sedar kan bahayanya fahaman syiah perlu memainkan peranan, Dalam surah lazim Al-Asr yang kita selalu baca biasanya dihujung pertemuan, mesyuarat atau apa2 perbincangan ada menyatakan, manusia TIDAK AKAN RUGI bilamana mereka BERPESAN2 dengan kebenaran dan mereka SABAR dalam memperjuangkan kebenaran. Dengan itu, kita sendiri yang perlu berusaha mengelakkan fahaman syiah ini berleluasa, sedarkan rakan2 kita, saudara mara kita yang berisiko seperti yang saya nyatakan tadi, mungkin dengan usaha yang kecil, hasilnya kita dapat elak berlakunya sesat, murtad. Wallahualambissawab. :)

    ReplyDelete
  20. Tahukah anda di Malaysia ada lebih kurang 250, 000 pengikut syiah..

    ReplyDelete