Latest Post

SYAFIQ MAULA

Thursday, July 26, 2012

Tak larat mencari kerja..


Adush.. sudah lama aku duk tunggu nak kerja sebelum raya tak dapat2x.. Dari kedai ke kilang belah Penang tue aku cari masih tak dapat2x.. Dah berlambak aku tinggalkan RESUME aku dengan pencapaian yg besa2x tue.. sijil photostat punya tebal.. masih tak dapat.. huhu

Then, tiba satu hari aku ngan member aku sorang nieyh, Matt <-- kenal x?? kitorang tergerak hati nak pergi Sunway, Penang untuk apply kerja. Akhirnya, dapat jugak.. Ngee

Dapat dekat GSC Sunway.. Yay!! Bukan seronok sebab dapat kerja ya.. tapi seronok sebab kalau kerja adalah duit raya sebelum raya nieyh.. Huhu bukan apa, I love shopping before raya!! Although tahun nieyh saya x raya sebab bekerja punya pasal.. Tapi saya x kesah. Sebab berdoa harap agar rayuan universiti saya dapat and saya akan automatik berhenti bekerja kalau dapat u. Ngee!!


Bukan apew.. my parents bet me if saya dapat u, they want to buy me an ipad. But, saya tak mao lah ipad.. I want the CASH!! $$ Kaching!! Sebab nak enjoy habis2x san ngan duit tue.. Dekat manew? Dengan siapa? Haha, mestilah dengan kawan saya yang always support dari belakang x kira saya susah atau senang.

In da wash room.. haha (muke nak cepat.. haha)
Dia mesti a gurl kan?? No larh.. It could be a guy, and there's a place for that gurl too. Sebab dia sentiasa berada dibelakng saya ketika saya jatuh.. Huhu My male friend?? Totally not my "kawan utk ketawa", tetapi my bff.. siapew?? adew lah.. Ngee

Anyway.. oleh sebab aku terpaksa travel everyday dari Sungai Petani to Butterworh everyday, (It's taking 30 minutes merempit you know!!) so, saya mmg x sempat nak buat2x rambut segala-bagai. So, terpaksa lah menjadikan Sunway tempat untuk make-out rambut, kemas2x segala bagai.. And hope.. jangan hujan on my way to kerja please.. Kalau tak, merana aku.. huhu

3 comments:

  1. eh ! gatai tangan la pulak kan..macam tanda nak dpat duit raya je :D

    anyway best of luck ! :)

    ReplyDelete
  2. Hehe....
    Biasalah x semua bnda senang nk cari

    ReplyDelete