Latest Post

SYAFIQ MAULA

Friday, June 17, 2011

Maafkan aku ayah..

Aku tidak tahu, syaitan apakah merasuk diri aku semalam. Balik sahaja rumah, aku berperangai marah sangat kepada kedua-dua ibu bapa aku.
 Mungkin aku berfikiran celaru kerana banyak kerja yang masih belum aku siapkan tambahan pula, peperiksaan yang bakal menjelang. Aku mulai runsing. 




Tiba-tiba sampai satu detik, aku terkuatkan suara aku pada ibu bapa aku. Mereka terperanjat. Aku pun bingung. 
Benda apa yang mereka buat kepada aku, sehingga sanggup aku keluarkan suara yang tinggi kepada mereka? Then, aku terus masuk bilik aku. Tak fikir apa2x dah. Aku hentak semua benda yang ada dalam bilik aku tue, termasuk bola gym ball aku (huhu, bola tu x bersalah pown).




Then, sewaktu hendak pulang ke poli, aku yang drive kereta, aku bawak mereka ke nasi kandar. Makan Cucur Udang + Pasembor for my mom. Aku belanja, tapi duit bapak aku. 


So, after that, semasa drive kereta, aku terdengar banyak ucapan hari bapa yang berkumandang di radio yang aku tune in iaitu HOTFM. Sedih jugak ketika ucapan2x dan lagu2x didendangkan. Semuanya untuk bapa2x.. Semasa aku drive, bapak aku akan duduk sebelah aku, dia tengok jer aku semasa aku drive. Sedih pown adew. Almaklumlah, aku x wish pown dekat dia "Selamat Hari Bapa". Mungkin, dia pun ternanti2x kan ucapan itu daripada aku. Tetapi,aku terus mendiamkan diri. Sebelum, tiba ke poli, aku bawak kereta menuju ke Tesco Kulim yang baru sahaja dibuka. Almaklumlah, bapaku dan family aku mana pernah lagi datang tesco nieyh. 


So, aku bawak diorang jalan2x dekat sini. Kat tesco nieyh lar aku beli air yang adew bubble2x tue.. Hehe.. Favourite aku & ALDYSHAH kowt.. hehe After that, I decide, nak bagi present untuk bapa ku. Urm, apa agaknya. Ya, aku tahu apa hadiahnya. Beberapa hari lepas, aku ada handle budak2x sekolah rendah untuk bersukan, then aku dapat satu pen yang agak mahal lar dari sekolah tue. So, aku decide nak bagi jer pen tue. Jenama Alan De'Louis taw.. Dalam kotak lagik. So, for my dad, i give 


Erm, mana aci kalo bapak aku dapat, mak aku x dapat, urm, so i decide nak bagi hadiah dekat mummy jugak. Nak bagi apew yerk?? Aha!! Nak bagi hadiah yang SYAFIQ MAULA dapat dari Aldy!! hehe.. 


Hadiah tu SYAFIQ MAULA dapat dari Aldy sempena birthday, so, I decide nak bagi jer hadiah tue dekat my mum. Almaklumlah, hadiah tue dari member baik, so, amat bermakna jugak hadiah tue kepada my mum. Ye lar, x kan nak bagi Ipad2 kowt kat my mum kowt.. Agak2x lar. 


SYAFIQ MAULA pown pakai handphone yang murah.. hehe So, I hope they gonna like it. I hope diorang dah maafkan SYAFIQ MAULA. (^.^)v Minta maaf banyak2x yer mak & ayah!! Sempena hari bapa ini, SYAFIQ MAULA mengucapkan "selamat hari bapa, SYAFIQ MAULA sayang ayah sangat!! Minta maaf banyak2x dan terima kasih sebab dapat membesarkan SYAFIQ MAULA dengan penuh jayanya, walaupun SYAFIQ MAULA agak demanding sikit, tapi ayah tetap sabar dan tabah. Ayah memang seorang ayah yang hebat! Sayang Ayah !!"  Semasa kecil, sekeluaga memang akan pakai baju raya yang warna sama. Maksudnya, sekeluarga bertemakan Coklat kew, merah kew, biru kew.. But, bila aku dah besar, aku suka warna aku, dan bapak aku suka warna itu, yang adik nak warna ini, then, memang x adew chemistry didalam warna baju raya untuk family. But, for this raya, I got surprise for my family, because I'm gonna sponsor baju raya for all my family. 


So, ayah, SYAFIQ MAULA dan adik lelaki aku, akan dapat seorang sehelai baju raya, dan termasuk lah emak dan adik perempuan aku. Hari Raya pertama, korang wajib pakai.. Hikhik Then raya ke dua ke selanjutnya terpulang lah.. Hehe Al-maklumlah, kalau perempuan , x sah kalau x atleast 5-6 pasang baju raya.. Baru cukup syarat.. tengok macam lelaki.. sehelai jer.. hehe.. But, baju untuk raya aku banyak ler.. hikhik.. Then, this raya, I really wish I could buy a jeans , maybe brown jeans from Dolce & Gabbana just one only ok!!! And a shirt from Calvin Klein.. Itu jer.. 


Lelaki simple, 2 pasang jer aku beli untuk raya, 1 set baju raya dan 1 set baju untuk pakai pergi jalan.. X macam perempuan.. hikhik  Tapi, aku x dew kasut lagik.. hikhik I need sponsor please.. hehehe 

2 comments:

  1. Terharu plak aku baca, btw aku takde entry khas untuk hari bapa lagi,btw time bagi hadiah tue boleh je wish happy fathers day..

    ReplyDelete
  2. wahh.. terharunya... nie yg best nie.... nie yg wat i minat u... hehehhee..
    <3

    ReplyDelete