Latest Post

SYAFIQ MAULA

Wednesday, May 11, 2011

Pengalaman short sem..



Wah.. first time buat short sem niey. Agak teruja sikit r, sebab adew satu subjek aku ada amik utk sem 5 nanti.. (saja amik awal, sebab dah alang2x seluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan.. Huhu) so, aku pown dengan muka yg blur + agak skema (erm.. skema kew?? rambut baru kowt.. haha kachak!!) p/s : jghn tiru sifat bangga diri SYAFIQ MAULA yer.. hehe. Okay, sambung balik, first time masuk kelas, cuba bayangkan. muka gangster jer yg banyak dalam kelas tue.. Aduh2x.. takut bangat si. aku bukan apew, cepat menggelabah sikit, heheh almaklumlah, SYAFIQ MAULA, sapo x kenai.. haha . 


Tapi, yang best pagi tadi lar, aku masuk kelas dia. Then, aku masih agak sikit2x blur, almaklumlah, baru jer dapat modul. So, aku mmg slow sikit lar kalo nak pick up niey. tapi aku x kesah sebab aku mmg mcm tue pown.. hehe. Tibe2x tengah ajar, lecture aku keluarkan "arang batu", nak tunjuk sample agaknya. Kata dia, arang batu itu dari budak2x kss yang kerja dekat TNB, TNB manew, wallahualam.. So, lecture tu pown ketuk lar sikit arang batu untuk diuji tahap pembakarannya, tetapi malang sekali, api yang digunakan hanyalah api lighter, so mmg tak terbakarlah arang batu tu. Tapi, orang yang membakar arang batu tersebut, biarkan ajer arang batu tu dekat situ. I means, tempat bakar tue lar.. So, aku tengok diorang mcm biar jer, aku pown amik lar arang batu tu balik ke bilik (almaklumlah, duduk kamsis), then tayangkan lah dekat member2x aku.. Almaklumlah, diorang tu budak akaun @ jabatan2x lain lah katakan, so, mesti diorang tu manew lah pernah pegang arang batu tue.. ehehe.. So, aku pown simpan lar arang batu tu dalam beg aku sampai sekarang, hehe. Sekali tengok macam batu meteor pown ade.. haha merapu betul aku niey. KAlo lah adew orang TNB baca article aku niey, bunuh diri jugak dia tue sebab dapat jumpa jugak orang yang agak 'perak' sebab dapat jumpa arang batu macam aku niey. Kalo nak ikutkan, aku boleh dijadikan sebagai keajaiban dunia ke lapan jika nak bandingkan dengan piramid yang tempat orang simpan mayat jer pown. huhu.


So, ape yang agak melecehkan aku ketika short sem ini ialah "the internet connection is so horrible". Huhu. Kalau duduk kat rumah, laju jer internet tue. Siap boleh duk skype2x pulak ngan dedin dan geng2x Politeknik Satu Malaysia tue. Kalo duduk kamsis niey, bukan jer skype, google translate pown loading mcm aku nak download movie " .... dalam botol " huhu hampeh betul. (utk makluman saudara sekalian, SYAFIQ MAULA x layan movie2x yang menyokong kaum2x gay itu. Almaklumlah, benda2x cam tu SYAFIQ MAULA eeeww!! sikit.. Hehe) p/s : adew jugak yang dikatakan 'kawan' tapi senior kitorang yang berperwatakan sedikit lembut yang berperangai G*Y duduk sebelah bilik kitorang jer taw!! Takut bangat si! Kalo x caya, tanyalah roomate SYAFIQ MAULA, si blogger yang femes tue.. Huhu Dah lar jenis SYAFIQ dari dulu sampai sekrang memang kaki boxer jer, x pakai apew dah, kalo tibe2x dia terst*m tgk SYAFIQ MAULA x tahu lah.. huhu dah lar dia suka tgk pelik kat kitorang. huhu takut... aik? SYAFIQ MAULA takut ngan gay kew?? haha mak gelak pown adew gak. Jangan risau lah, berani dia nak buat benda2x pelik? Selagi x melayang penampaq tok arab aku niey, jangan duk tanya siapa SYAFIQ MAULA.. hhaha (ooopss.. terkeluar dah loghat kedah.. hehe). 


Sebenarnya, SYAFIQ MAULA just nak share, sesibuk manew pown kita didunia, tentang dunia, menuntut ilmu dunia, namun, jangan lupa akan akhirat. Gunakan ilmu dunia untuk akhirat. Dan, ingat, sesibuk manew pun kita, tak lari gunung dikejar, tak jatuh langit dijunjung.. (^.^)v ikhlas dari SYAFIQ MAULA.




















P/S: Look at my hand.. Sunburn!! I hate it!! 

4 comments:

  1. huhue~ br hbs LI lahh ni ea ? kos ape kh ?
    hm nk tny kat mne nk dwnload dlm botol ? haha.

    ReplyDelete
  2. macam ada nama aku ja !
    hahaa,,

    ReplyDelete
  3. rambut baru!
    phewwwit phewwwit!
    nak sain~ hihi :)

    ReplyDelete
  4. Haha.. lawak lar korang niey.. reply to aien ahmad : cuba bukak link ini http://jieazzmovie.net/ Bukan setakat .... dalam botol, macam2x cerita lagik ada dekat sini.. semua best2x taw!!
    Reply to Dedin, memang nama kamo pown.. haha
    Reply to Hanizatul Amira : Haha, akak niey.. sain x dew, cop mohor adew.. nak x?? haha

    ReplyDelete