Latest Post

SYAFIQ MAULA

Wednesday, April 06, 2011

Sudah Terhantuk Baru Terngadah..

Aku ade seorang member. Dulu baik giler ngan aku. Nak keluar sama-sama. Nak hang-out pun sama-sama. Almaklumlah, rumah kami dekat. Tetapi ade perangainya yang tidak disukai orang. Iaitu "tajam dalam perbincaraan". 


Pada mula-mulanya, aku ok jer dengan sikap dia yang itu kerana tidaklah keterlampauan. Tetapi, oleh sebab dia dah rasa dia berada dalam "comfort zone", dia pun melempiaskan segala kata2xnya tanpa mengambil kira akan perasaan dan hati orang yang dikatakannya. 

Pada mula-mulanya, memanglah orang boleh bertahan. Tetapi, hati mana yang tidak terguris dengan senjata yang paling tajam didunia. iaitu lidah.Sebenarnya, dia tue sahaja hendak menunjukkan bahawa dialah seorang yang lantang berkata-kata, bijaksana dan sebagainya, namun, what goes around comes around.

Apabila diboikot didalam fb, baru lah rasa menyesal lah, itulah, inilah. Sebelum ini, orang layan baik dekat ko ko bukan nak hargai. Itulah manusia, sudah terhantuk, baru terngadah. Tetapi sayang sekali, terkoyak baju boleh dijahit, terluka hati, sampai mati pun akan diingati. Aku harap apa yang aku dan kawan aku buat kat ko sekarang dapat mengajar ko supaya jika berbahasa, hormati lah org lain.

Aku mungkin layan jugak lar ko sikit2x.. Tapi, nanti bukak balik pengajian, harap ko berubah dan jaga sikit mulut. Mengalahkan perempuan. Nama ajer lelaki. Tetapi pengecut. Kalau anak jantan, cakap depan2x.. Opss. x guna jugak cakap depan2x.. Almaklumlah, ko tahu bercakap ajer.. dan menilai orang lain.. Tapi x sedar diri tu hebat mana.. Sedarlah wahai kawan.. Tanpa kau sedari kau membuka bekung didada sendiri.. 

Ingatlah satu perkara, kalo ko x hargai kawan2x ko, macam sekarang lah ko hidup. Then teruslah add member2x di fb yang x ko kenali yang handsem2x belaka.. almaklumlah, ko kan gay.. Jadilah kawan2x kepada budak2x gay di fb tue.. Untuk pengetahuan ko lah, aku anti gay, dan kalo ade kawan2x aku yang gay, memang bye bye lah.. Opss.. terlupe, kepada pembaca yang nak tahu, siape lah yang SYAFIQ MAULA maksudkan, tengok jerlah friends SYAFIQ MAULA yang suka add golongan2x gay sial di fb.. Sekian.. SYAFIQ MAULA mintak maaf jika entry ini agak kasar bunyinya, almaklumlah, lepas geramku tercatat disini..

5 comments:

  1. Larh napew x bagitaw baju ang terkoyak.. aku reti jahit.. mahal ke baju tu?

    ReplyDelete
  2. org yg tajam lidah or ckp lepas ni memang bahaya.... :f

    ReplyDelete
  3. wa mcm tahu meyh !
    tpi wa x tau wooo,,
    hahaha

    ReplyDelete
  4. Haha.. de'din macam tahu ja.. hikhik..
    Baju aku x terkoyak lar cik Aldy oi! huhu
    SyafiqahSyaza : Kalo kita yang jadi mangsa memang pedih.. Kawan sepatutnya menghargai kawan..

    ReplyDelete