Latest Post

SYAFIQ MAULA

Saturday, April 30, 2011

Pengalaman L.I. ku Episode 3 : Ini kisah sebenar..

So, ini kisah sebenarnya, pwngalaman l.i. ku episod ke 3. Semasa menjalani latihan industri, pelbagai rintangan, terpaksa aku hadapi. Almaklumlah, jika berseorangan menjalani praktikal, banyak sungguh cabaran yg terpaksa di hadapi seseorang. Tetapi, faham sahaja lah, time2x akhir, mesti sedih. X tahu kenapa.. Padahal, aku x meletakkan sedikit pon hati aku dekat situ.Tapi apew yg sedih, seorang senior yg memang rapat r ngan aku, hari last aku kat kilang tue, memang sedih jer tgk dia.. 


Huhu, nak buat macam mana. Then, bila aku dekat ngan dia, dia cakap r, yang dia tue sebenarnya x mao datang hari ni. Oh, okay, aku faham kenapa.. Sepatutnya aku last 29, tapi 29 tu aku dah x mao datang dah.. Huhu. Tapi aku dah bagi tawu dekat bos yg "x gune " tue, then boss pown cakap x apew lah. LAgi pown dah mmg benci r tengok muke die. Macam nak sepak2x jer.. huhu .. 


Then, malam tadi, waktu aku update status yang aku baru pulang dari Datuk Arzmi punya birthday dekat Cinta sayang resort, my senior komen. Dia cakap kenapa x datang. Kelam kabut aku balas dia punya komen then delete dia punya komen. Aku cakap lar yg aku x mao datang. Huhu.. Then dia balas, bagus lar x datang, sebab depan kilang tu banjir. Aku pun, aik..? sebelum ini dah 5 bulan aku training, x pernah2x banjir. Then, hari aku x dew baru sehari dah banjir..?? huhu padan muke. 


Itulah, buat sangat kat budak praktikal mcm kami, kan tuhan dah tunjuk.. Huhu.. Walaupun aku x pernah mengeluarkan air mata dekat kilang tu, namun anggaplah apa yg terguris dalam hati aku ini akan dibalas balik kepada korang, mungkin anak2x korang. Sebab aku pegang prinsip, what goes around comes around. So, aku x kesah!! Korang tunggu jer lah, mungkin anda ingat anda hebat, tetapi ada lagi yg lebih hebat dari anda diluar sana. Huhu So, ini sahaja lah penutup bagi cerita pengalaman l.i. aku, apa yang baik dijadikan pedoman, yang buruk dijadikan sempadan. Salam Sayang dari SYAFIQ MAULA..

No comments:

Post a Comment