Latest Post

SYAFIQ MAULA

Saturday, April 16, 2011

Penat bangat!!

Hari Jumaat, 15 April, hari yang paling bengong pernah aku rasakan. Bengong betul pekerja kat tempat aku praktikal tu. Dia suruh aku untuk adjust tank. Tapi masalahnya, tank tu aku x pernah adjust pown sepanjang aku l.i. dan aku x akan adjust tank tu. Sebab aku tahu, proses nyer rumit. Tapi, yang agak kurang ajar disitu, mulut budak lelaki tu asyik potpet potpet, mengalahkan mulut perempuan. Sial betul.


 Dia kata apa niey, kata mekanikal, adjust benda ni pon x tahu kew? Hoi, ko buat apew tue, mai adjust tank ni!! Walhal waktu ni aku duk buat kerja aku. Memang sial lar, sebab ini tank yang ke-2 dia suruh aku buat!! Sbb yang tank yang pertaman, senior aku amik alih, tapi tank yang ke-2 ni, aku lah nampak nya kena buat.. Aduh, but, ade senior yang try redakan aku, "sebenarnya, dia tu x tahu adjust tank ".. Oh, kantoi dah lar..



 So, aku cadang nak kenakan dia balik. Lepas jer rehat, jam 12.40tgh hari, aku start lar mengadjust tank walaupun x tahu. So, mcm biasalah, senior akan pantau segala benda yang aku buat disitu. Urm.. best jugak nak kenakan dia niey, sebab selagi mekanikal x adjust tank, plumbing tak boleh masuk lagik!! Haha, aku ade idea!


 So, aku pown, kerja lah mengadjust tank seperti siput tett!! haha  Aku punya lah adjust tank dari 12.40tgh hari sampai ke 5.00 petang!! Memang tension duk tgk mesin tue jer.. Tapi , aku x kesah. Sebab apa yang aku tahu, tepat jam 5.00 petang aku akan blah dari kilang tue. OMG!! Bos aku yang cam sial lak duk tanya nak O.T.  nak O.T. ?? 


Duk paksa pekerja kat situ suruh buat O.T., walhal, aku keluar jer kilang tu dan menuju ke motor aku, maybe dalam 5.01 petang, dia dah siap duk atas motor , duk press motor nak balik dah.. Aduh.. bos yang kepala otak dia benong sikit cam tue r.. HArap2x besar2x nanti, aku x jadi macam dia tue... Huhu 


Bila kira hari, lagi 2 minggu nak habis L.I. ya Allah, lambat lagi niey.. huhu So, kena redha jer lah.. tapi apa yang aku tahu, aku kerja lagi 8-9 hari lagik lar. Just 25hb niey aku nak amik cuti sbb nak amik test JPJ. Haha, wish me luck k? haha 


Tapi.. tadi aku balik kerja, penat sangat, cadang nak online laptop but, baru jer on laptop tu dah tertidur dah depan laptop tue. Huhu, kesian kat Matt & kak Haney yang chat kat bawah tue, x reply pown.. 


Tapi, ade benda yang panas malam tadi, si Ferdaus Aziz attack dzafuan yasmi dalam fb. Wow, x tahu bagi org lain diorang fikir cam mana, tapi bagi aku, fb makes a guy like a woman.. haha.. Sbb lelaki kan kalo gado akan naik kaki or tangan, tapi oleh sebab zaman dah moden, gado guna fb jer.. haha.. 


Maybe kat depan guna fb jer lah.. belakang settle lain k? haha.. Sebagai middle man antara conflict niey, aku ucapkan korang agar berbaik2x then wujudkan satu kelab iaitu IPTPLAYBOY then, korang ley jadi admin kelab tue, haha wish you the best guys! 


Almaklumlah, walaupun korang bergado, tapi ade perangai korang yang sama.. haha Jangan marah yer kalo baca article niey, haha.. Kalo korang nak banned pown x boley, sebab ni blog saya, yang tidak diataja oleh sesiapa, so lantak korang lah.. haha.. Apa yang aku tahu, selagi korang x kaco aku, aku x kaco korang.. that's all .. da..

2 comments: